Dag 9. Sockerutmaningen.

Har dag 8 gått för er?

Vi fortsätter med er övning. Ni ska skriva

  • ❤️ BRA
  • 💪 KÄMPAR PÅ
  • 👎🏻 INGE VIDARE

Ställ även frågor om du undrar över något i sockerutmaning.

För många börjar de värsta abstinensbesvär ge sig. Det kan ta tid att jobba med att minska ner på socker om kroppen inte är i balans.
Ibland faller vi tillbaka eller gör val efter hur vi mår. Ha inte dåligt samvete för att du äter det du inte tänkt. Det är inte det vi vill åt. Allt är inte svart eller vitt.
Det är ni som gör era val och gör de valen som känns bra för dig.
Det är viktigt att jobba med sömnen, återhämtningen och stressen för att hitta din balans.

C66F8F4B-3E98-4C52-8EF6-650EF9FF561A.png

Ät regelbundna måltider om du har lätt för att falla för sötsuget. Många känner sig trötta och hängiga på kvällen och äter då något sött för att höja blodsockret. Det är här vi ska jobba med att komma ibalans. Bra mat, sömn, träning och minska ner på stress.
Starta dagen med något proteinrikt.

Varför gör vi denna utmaningen – sockerdetoxa?

  • det viktigaste är att hålla tarmen i balans
  • hjälpa till att stärka immunförsvaret
  • undvika energidippar under dagen
  • du kommer att sova och du får en bättre återhämtning
  • finare hy och mindre rynkor
  • minskar risken för sjukdomar och inflammationer

Det är dock viktigt att du inte får ångest över att du äter en bulle eller tar ett glas vin utan se en helhet och få en balans.
Att göra sockerdetox på 2 veckor då och då är superbra för att känna hur vi mår när vi minskar ner på socker.

2286C0F3-95CC-4DC1-9FB2-BC393E46780B

Helen Odenäng Personlig tränare, kostrådgivare, Löpcoach, hälsocoach, idrottsmedicin och livsstilsrådgivare

http://www.shape4life.se

http://www.stockholmkroppsbalans.se

http://www.kalmarkroppsbalans.se

http://www.body4balance.se

Pin It on Pinterest